Brussels Beer Project

Naast bier willen we het voorbeeld geven van een verantwoordelijk bedrijf en een bron van trots zijn voor onze gemeenschap, legt Olivier de Brauwere (medeoprichter) uit, die aan de basis ligt van het eerste bier ter wereld gemaakt van onverkocht brood, nu een symbool van de circulaire economie!

“Tewerkstelling is de sleutel in ons project”, benadrukken de oprichters van BBP. Het verhaal van Brussels Beer Project begint in 2013, onder impuls van twee bierliefhebbers, Olivier en Sébastien. Hun missie: de Belgische bierscène wakker schudden. Voor Brussels Beer Project is deel uitmaken van een nieuwe economie even essentieel als hop voor bier! En samenwerken met maatwerkbedrijven maakt integraal deel uit van dit streven.

Naast bier willen we het voorbeeld geven van een verantwoordelijk bedrijf en een bron van trots zijn voor onze gemeenschap, legt Olivier de Brauwere (medeoprichter) uit, die aan de basis ligt van ’s werelds eerste bier gemaakt van onverkocht brood, nu een symbool van de circulaire economie! Hier volgt de rest van het interview.

Hoe is de samenwerking tussen Beer Project en de MW ontstaan?

Olivier de Brauwere: De samenwerking was logisch en natuurlijk voor ons. Onze brouwerij is in Brussel en, gezien onze omvang, zijn veel zaken zeer “handmatig” zoals het aanbrengen van clips op flessen. We kenden Travie van naam omdat het een belangrijke speler is in Brussel voor de tewerkstelling van personen met een handicap. We hebben dus contact met hen opgenomen om 6-7 jaar geleden een samenwerking te starten. Daarna hebben we ook een partnerschap opgezet met Manufast, die gespecialiseerd is in het voorbereiden van pakketten voor de e-shop. Een lokale partner kiezen is voor ons vanzelfsprekend. Brussels Beer Project wordt deels gefinancierd door crowdfunding (“Beer for Life”), waardoor mensen jaarlijks 12 gratis bieren krijgen voor hun levenslange bijdrage. Door te kiezen voor lokale partners verkleinen we ook onze ecologische voetafdruk.

Wat houdt deze samenwerking precies in? Wat doen de MW voor u?

Travie en Manufast zorgen voor verschillende zaken: voorbereiding van pakketten voor de e-shop, koude opslag voor bepaalde producten, clips aanbrengen op 4 flessen, kleine kartonnen dozen met touw rond flessen aanbrengen. Te zijner tijd plannen we deze samenwerking uit te breiden, aangezien onze tweede brouwerij zich net tegenover Travie bevindt.

Past deze samenwerking in een bredere visie van uw bedrijf?

Tewerkstelling is de sleutel in ons project. Onze financiële partner is Invest for Jobs die vooral kijkt naar het sociale rendement, en meer bepaald niet-verplaatsbare werkgelegenheid. Naast de 30 mensen in ons team, waaronder een persoon met een handicap, lijkt het ons natuurlijk om een langetermijnpartnerschap te hebben met MW.

Wat is de toegevoegde waarde van deze samenwerking voor beide partijen?

Voor ons maakt het uitbesteden van handmatige taken het mogelijk om ons te concentreren op onze kernactiviteit. Voor de MW zorgen repetitieve handmatige taken voor werkgelegenheid voor personen met een handicap. De commerciële relatie is zeer goed en zeer vlot. Het maakt het dus mogelijk om taken efficiënt uit te besteden, met een positieve impact.

Fotocredit: ©14.port.brussels

Partenariat avec Brussels Beer Project

Détails de publication

Partager cet article

Derniers articles de la même catégorie

Vraag een offerte aan

Trouvons l'ETA idéale pour votre projet

Inschrijving op de nieuwsbrief

Demander un devis